داوداوغلو: تروریسم مانعی مهم در استقرار آرامش و صلح جهانی است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، داوداوغلو طی سخنانی در نشست مبارزه جهانی علیه تروریسم در استانبول با اشاره به اینكه روش های خشونت بار تروریستی تغییر می كند، گفت: تروریسم همه جهان را تهدید و به فعالیت های توسعه اقتصادی كشورها ضربه وارد می كند.

وزیر امور خارجه تركیه، هدف فعالیت های تروریستی در برخی مناطق جهان را ممانعت از رشد و توسعه اقتصادی كشورها دانست و گفت: تروریسم عمدتا كشورهایی را كه در حال گذر اقتصادی هستند و كشورهایی را كه در مبارزه با تروریسم امكانات محدودی دارند ، انتخاب می كند و سومالی و لیبی نمونه هایی برای این موضوع هستند.

وی گفت: تروریست ها بطور متمادی در صدد یافتن كاستی ها در سیستم های دفاعی كشورها و استفاده از آنها در عملیات خرابكارانه هستند.

داود اوغلو با اشاره به اینكه تروریست ها با حضور در جوامع باز از امكانات این جوامع در راستای مطامع خود بهره می گیرند ، گفت: تنها مبارزه نظامی با تروریسم كافی نیست،

بلكه در مبارزه با تروریسم باید تعادلی بین مبارزه نظامی و حقوق اساسی انسانی و آزادی های دمكراتیك ایجاد شود.

وی حق حیات و امنیت را دو حق اساسی و مقدس برای همه آحاد بشر خواند و گفت: تروریسم این دو حق اساسی را نقض می كند و در صورتی كه در مبارزه با تروریسم در بعد بین المللی حركت شود، امكان موفقیت حاصل خواهد شد.

خاورم**2012** 230**1368**





:: برچسب‌ها: کانادا , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: